Proč jsou webové stránky důležité i pro malé podniky
Už dlouho dobu není výsadou velkých a bohatých firem mít webové stránky. Řada menších obchodů, živnostníků a firem odsunuje jejich pořízení. Důvodů jsem slyšel mnoho... Říkali mi, že stránky nepotřebují, jiní zase že místo nich využívá sociální sítě, další zase, že na takové věci nemá čas, peníze, ani náladu. V mnoha případech se to ale může nehezky vymstít. Zkusím vám nastínit několik důvodů, proč vlastní webovky dnes v podnikání spadají do kategorie "must have".
Pokud bych se na celou problematiku podíval jako zkušený mediální odborník, pak shledávám, že vlastní firemní stránky pro podnikání lze z mého pohledu definovat jako „srdce vašeho marketingu“. Webové stránky jsou výkladní skříní vašeho podnikání. Svým způsobem se jedná o pomyslné výlohy obchodů. Dnes chodí zákazníci pro první informace na web. Na web můžete odkazovat ze všech vašich dalších marketingových aktivit. Zároveň jsou vaše stránky místem, které můžete mít zcela pod kontrolou! Plně je využít ke komunikaci se zákazníkem, prodeji, budování zákaznické komunity či vytváření a podpoře vašeho brandu. Mohou mít podobu prosté webové vizitky či velkého e-shopu, dnes už záleží pouze na vás.
RYHLOST
V zásadě to hlavní co zákazníci očekávají je, že web jim poskytne jednoduché a ucelené informace o kontaktech, o vás, vaší historií, úspěších, a především produktech, což bývá první cesta, kterou se vydá „serfař“. Když zákazníci vaši stránku nenajdou jednoduše, nebudou si hrát na detektivy a složitě pátrat v hlubinách internetu. Koneckonců stránky vaší konkurence jsou vzdálené pouhé dvě kliknutí myší.
DOSTUPNOST
Cílíte i na zahraniční zákazníky z jiných časových pásem? Nebo co když jsou vaší zákazníci „noční ptáci“, nebo nakupují brzo ráno před cestou do vlastního zaměstnání? Obecně oceníte, že informace na webových stránkách mohou být pro vaše zákazníky dostupné 24 hodin denně 7 dnů v týdnu, aniž byste to jakkoliv fyzicky zjišťovat. I jednoduché stránky s vaší nabídkou mohou ušetřit čas a přivést řadů zajímavých kontaktů a klientů.
ALTERNATIVNÍ PRODEJNÍ KANÁL
Nedávná doba nám do značné míry ukázala obrovský potenciál webových stránek, a to v podobě nového či upraveného prodejního modelu. Nemusíte již být fyzicky přítomen ve své provozovně a pořád můžete mít v záloze online prodejní kanál, díky kterému můžete dosáhnout na své zákazníky. Fungující, byť malý e-shop, může být často rozhodující při úvahách, zda vaše podnikání ustojí případnou tíživou situací.
DŮVERYHODNOST
Tento bod bych úzce navázal na ten předchozí. Pokud klienti narazí na moderní, udržované a zabezpečené stránky, pomáhá to v první řadě u klientu vzbudit důvěru ve vaši společnost a podpořit ochodu u vás nakupovat. Dneska zákazníci chtějí znát ty, od kterých nakupují. Pokud toto vše má vaše konkurence a vy ne, významně ztrácíte na konkurence schopnosti a především v důvěryhodnosti.
PRO WEB A NE POUZE SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Spoustů podnikatelů spoléhá pouze na své sociální profily na sítích, které do jisté míry mohou stránky nahradit. Ale…
Tím největším ALE, které bych zmínil hned na začátku je závislost na dané platformě. Jakmile se koncoví vývojáři rozhodnou, že na ní něco změní, nemáte sebemenší šanci. Jako příklad bych uvedl změnu, kdy se facebook rozhodl snížit organický dosah příspěvků na úkor placených kampaní. Do té doby úspěšné obchodní strategie založené na tvorbě skvělého obsahu optimalizovaného pro organické šíření tak začaly drhnout.
Dalším otazníkem, nad kterým se pozastavím, je oblíbenost dané sociální sítě. Přízeň uživatelů bývá vrtkavá. Dnes vaší zákazníci mohou využívat Instagram a zítra houfně přejdou třeba k TikToku.
Dalším ale by mohla být limitovatelnost a relativní škálovatelnost designu a technologií, kterou daná síť využívá.
Toto všechno u webových stránek nehrozí. Pouze vy rozhodujete o tom, kdo, co kdy a kde na nich najde, jak to bude vypadat a na jaké platformě to poběží.
Nezoufejte však. I sociální sítě patří do ideálního marketingového mixu vaší obchodní vizitky. Ale o tom až někdy jindy. Pojďme se podívat ještě na samotné webové stránky.
WEBOVÉ STRÁNKY NEJSOU DRAHÉ
Dávno minuly doby, kdy i jednoduché webové stránky zabraly hodiny psaní kódu. Dnes jsou dostupné mnohé nástroje a předpřipravená řešení, které vám umožní rozjet slušně vypadající stránky či e-shop doslova za pár kliknutí, což vám může na startu vašeho podnikání stačit. Až našetříte peníze, můžete se poohlédnout po robustnějším profesionální řešení, popřípadě si najmout profesionála či agenturu, která již vše za vás vyřeší. Spousta vývojářů také nabízí možnost „pronájmu“ webových stránek, kdy vám stránky připraví a vy pak platíte měsíční poplatek za jejich užívání. Počáteční investice se vám tak rozředí v čase a nezatížíte jednorázově své cashflow začínající či fungující společnosti.
Pokud byste v této oblasti hledali odbornou pomoc, pak jsme připraven vám poskytnout konzultaci, případně projekt sám kompletně realizovat. Více informací najdete v kontaktech na tomto webu.
Sleduj a sdílej...